پیشرو، فناور، ارزش آفرین

گروه صنعتی آتام

اهمیت سلامت روده در پرندگان

اهمیت سلامت روده در پرندگان

سلامت روده و مصرف آنتی بیوتیک

حفظ سلامت روده در پرندگان برای پرورش پرندگانی که دارای سرعت رشد بالا بوده و به دلایل اقتصادی پرورش داده می‌شوند، ضروری است.  سلامت روده طیور، قدرت مبارزه با بیماری را در پرنده بالا می‌برد. با این حال، مدیریت سلامت روده جوجه های گوشتی در سال های اخیر یک چالش بوده است زیرا تولیدکنندگان طیور با فشار شدید مصرف کنندگان برای کاهش مصرف آنتی بیوتیک مواجه هستند.

این حرکت ناشی از نگرانی فزاینده مردم است که استفاده از آنتی بیوتیک در تولید گوشت منجر به مقاومت آنتی بیوتیکی در انسان می‌شود. تولید مرغ و تخم مرغ با کیفیت بالا و قیمت مناسب برای مصرف کننده بدون حمایت آنتی بیوتیک‌ها چالش بزرگی ایجاد می‌کند، اما می توان آن را بهبود بخشید. ما در این مقاله به بررسی برخی موارد علمی مرتبط به حفظ سلامت روده پرندگان پرورشی بدون استفاده از آنتی بیوتیک‌ها خواهیم پرداخت.

چالش های عمده ای که بر سلامت روده جوجه‌های گوشتی تأثیر می‌گذارد:

  • کوکسیدیوز
  • کلستریدیا
  • آنتریت نکروز

بهبود سلامت روده جوجه‌های گوشتی شامل تمرکز ترکیبی بر یکپارچگی ساختاری روده، تعادل سالم "میکرو فلور"، وضعیت سیستم ایمنی و ارتباط هر یک از این عناصر می‌باشد.

یکپارچگی روده

یکپارچگی روده به حفظ استحکام سد روده برای به حداکثر رساندن جذب مواد مغذی در پرنده اشاره می‌کند. سد روده ای از لایه ای از سلول های اپیتلیال تشکیل شده است که از ورود پاتوژن‌ها و سموم مضر به سیستم روده (نشتی روده) جلوگیری می کند و برای ترشح مایع و الکترولیت حیاتی است. از آنجایی که سد روده‌ای به طور منظم در معرض بیش از 10 تریلیون میکروارگانیسم است، حفظ عملکرد صحیح این مانع بسیار مهم است.

متعادل کردن میکروبیوتا

متعادل کردن میکروبیوتا هنگام مدیریت سلامت روده جوجه‌های گوشتی به معنای تنوع بخشیدن به جامعه پیچیده میکروارگانیسم‌های ساکن در دستگاه گوارش جوجه‌های گوشتی است. این قرار گرفتن در معرض باکتری‌های مفید، میکرو فلورا و میکروب‌ها با تحریک سیستم ایمنی و محافظت در برابر عوامل بیماری‌زا، سلامت دستگاه گوارش  را ارتقا می‌دهد.

سیستم ایمنی

تا 70 درصد از پاسخ ایمنی پرنده در دستگاه گوارش اتفاق می‌افتد. بنابراین، حمایت از عملکردهای ایمنی به طیور کمک می‌کند تا به چالش‌هایی مانند بیماری و التهاب پاسخ دهند. با حمایت از اتصالات محکم یا سلول‌های چند پروتئینی که سلول‌های "اپیتلیال" را در پوشش معده محکم می‌کنند، پاسخ ایمنی پرنده را می توان بهبود بخشید. شکسته شدن سد روده ای منجر به کاهش تولید و کارایی طیور می‌شود.

سلامت روده در زمان شکستن تخم مرغ( هچ) آغاز می‌شود!

کارشناسان پس از سال‌ها تحقیق خود در زمینه بهبود سلامت روده جوجه‌های گوشتی می‌دانند که اولین باکتری معرفی شده به جوجه از گله مادری نشأت می‌گیرد، بنابراین اقدامات برای کنترل سلامت روده باید از سطح گله والدین شروع شود. ایجاد محیطی از باکتری‌های سالم به گله‌های بعدی ادامه می‌یابد و به طور یکسان برای سلامتی و بهره‌وری پرندگان مفید است.

ثبت دیدگاه

جهت ثبت دیدگاه، وارد حساب کاربری خود شوید.

موارد مشابه